Friday, July 8, 2011

highway karak

Karak.jpg

ramai orang tertanya-tanya..betulkah highway karak tuh berhantu??aku pun tidak pasti.. sampaikan ada filem karaklah.. ada pulak tuh keluar kat 360 tak silap aku..diorgg buat kajian pasal highway nih dan tanya penduduk-penduduk di sana.. aku ada buat beberapa research pasal benda nih..haha.nih namanye tak ada keja.. nampak sangat bosan tuh.. hehe.. aku ada ambil beberapa kisah diorgg..

siapa yang pernah tengok filem karak tuh..ada kan cerita pasal kereta volkwagen kuning..haaa..nih ceitanya

Subject: Volkwagen kuning


Kisah sebuah kereta Volkswagen kuning yang dianggap berhantu, yang sering mengganggu perjalanan di sekitar lebuhraya Jelapang. Hantu Volkswagen kuning ini mula menganggu kenderaan di jalan raya sejak tahun 1956, tetapi tidak ketara dan orang ramai masih belum menganggap ia sesuatu yang mengaibkan.


Tetapi sejak lebuhraya Utara Selatan dibina merentasi kawasan yang dinamakan Jelapang, sejak itulah hantu Volkswagen kuning semakin ketara muncul dengan mengganggu kenderaan yang lalu lalang di situ. Puncanya dipercayai bermula dari sebuah kisah seorang isteri curang yang telah membunuh suaminya dengan kejam dan kemudian merampas kereta Volkswagen kuning milik suaminya.


Sang suami mati sambil menyimpan rasa dendam yang membara untuk memiliki semula Volkswagen kuning tersebut. Kenyataannya, jika benar hantu Volkswagen kuning ini wujud dan pernah dilihat orang, maka itu adalah jin (keturunan iblis yang bergelar jembalang), bukan si suami malang yang mati dibunuh kejam.


Volkswagen ini akan muncul secara tiba-tiba dan sekiranya pemandu memotong kereta tersebut, ia akan berada di hadapan secara mengejut. Dipercayai  kemalangan berlaku disebabkan gangguan Volkswagen kuning.


highway nih menuju ke perak.. kalau jalan siang aku rase ok lah kot.. kalo malam-malam siapa berani..lagi-lagi org penakut macam aku nih. hahaha.. nih ade cerita lagi.

Subject: Jalan KL - Ipoh

kejadian ni berlaku adelah setahun lebih....ni aku dlm perjalanan dr KL ke Ipoh..ikut highway lah..tpt kejadian aku tak brp pasti exactly maner tp lebih kurang lepas perhentian tapah laaa........... mase tu ktrang bertolak dr KL kul 1 pagi, br lepas keje trus bertolak. ingat sampai ipoh subuh kire ok la. sampai kat tpt kejadian tuh..jln mmg gelap, dan kebetulan takde kereta kat belakang, depan atau pun dr arah bertentangan. kire kete aku satu2nyalah kat jln tu. memula takde ape ler, pastu ade kwn aku ckp, seram gak ekkk sorang2 kat highway nih....ktrang yg lain mengiyakan aje. mmg seram pon la, kiri kanan hutan..gelap..takde kete lain. pastu tetiba ade bunyi bedebuk kat atas bumbung kete...terkejut beruk gak ktrang. pastu kete terasa berat semcm...kwn aku yg drive ckp nak berenti tgk....ktrang sume ckp JANGANNNNN!!!!!!!!!!!..macam tulah lebih kurang. kwn aku yg belah kiri tepi tingkap tu ade intai gak, ade ape....dia kata nampak mcm kain......PUTIH. ape lagi lagilah ktrang cuak....kebetulan dl mkete tu ade kaset org mengaji...trus pasang. ade la dlm bbrp minit still sama. ade ler bbrp kete lalu dr sebelah sana tp diorang tak perasan apae2 kot...pastu...bunyi berbeduk lagi skali tp kali ni perlahan skit. tetiba jer kete ringan.....n suddenly ktrang nampak mende tuh ...zastttt........terbang dpn ktrang trus masuk utan.....huii..seramnnyaaaa............nasib baik masuk utan, kalo dibuatnye bertenggek kat dpn bonet mau sasau ktrang dibuatnya. tp samp skang tak serik gune highway tgh mlm....drive mlm2 best.

ini je lah yang mampu aku dapat..aku mana berani nk explorer agy dh...kalau kawan-kawan aku tahu aku cerita pasal nih mesti diorgg pelik.. sejak bila aku jadi berani..haha.. aku saja je.. kepada sesiapa yang membaca ini..kalau nak rasa lalu lah highway karak tengah malam. haha..



4 comments:

mocha~ said...

nyesal baca! hahha..aku budget brani..padahal bc post kau,bukak lagu korea kuat2.. XD

nur amira fatinah zulkeppeli said...

xnk lalu karak dh hahaha..

diana kamal said...
This comment has been removed by the author.
diana kamal said...

izza: haha..ko pown penakut gak eh.. same mcm aku.. hehe.. aku pown x taw mcm mne aku leyh brani tulis pasal nih. haha

mira: jgn ckp x nk lalu..nnt kne lalu gak stu ari nnt. mne taw. haha