Monday, June 27, 2011

sydney

ini kali pertama aku pergi australia..hehe..excited jugak lah nak pergi.. sebenarnya aku ikut ayah aku kerja kat sana.. alang-alang tuh pergi lah holiday sekali.. tak ada ape nak buat dekat rumah..hehe.. firtsly aku nak cakap pasal imigresen dekat sana.. diorgg memang ketat sangat.. tak macam malaysia.. berdebar lah jugak aku kot-kot kena tahan ke kan. hahaha..

sekarang dekat sydney musim sejuk.. kalau malam dlm 8-11C..sejuk gila. aku nih dah lah jenis tak tahan sejuk.. siang pulak dalam 15C macam tuh.. orang-orang kat sana pun baik-baik.. mula-mula kitorgg sampai  kitorgg terus pergi city..nak jalan-jalan katakan.. aku nak sangat pergi opera house. hehe... cari punya cari jalan ada seorg atuk yang berhati mulia nih tunjuk kan kitorgg jalan dan cara nak naik bas..dia yang tolong belikan tiket dan bawak kan ke station bas..

ini lah atuk yang berhati mulia tuh. hehe..comel sangat cucu dia..mcm anak patung. haha

opera house:)

nak katakan setiap hari lah aku pergi town.. tak ada ape nak buat pergi lah sana jalan-jalan..hehe..ada lah jugak aku beli souvenir.. macam-macam ragam aku jumpa orang kat sana.. tapi majority macam cina yang duduk sana.. siap ada chinatown lagi.. diorgg ramai belajar kat sana dan berniaga dekat sana

market city.. 
shopping complex nih biasa-biasa je..macam kat kl jugak..

paddy's market
tempat nih memang sesuai untuk beli souvenir..
barang-barang pown murah-murah
tapi banyak made in china..

malam terakhir  kitorgg pergi satu restoran malaysia. setelah beberapa hari tak makan nasi rasa rindu pulak. haha.. ada seorang kawan ayh nih die memang menetap kat sana. so..dia tahu tempat-tempat makan nih.. dia bawak lah kitorgg.. terkejut lah jugak. kat sana ada mamak. hahaha...excited kot


mahal owh..cuba kali kan dengan duit malaysia dlm 3.20..mahal-mahal..haha..tapi yang peliknya ramai gila orang datang kedai nih..diorgg selera malaysia kot. leyh bukak kedai mcm nih. hahaha

satay pun ada..hehe..boleh tahan lah jugak rasanya

dalam seminggu jugak lah aku kat sana.. dlm 3 ari kat sana rasa nak balik sudah.. hati aku asyik pikir rumah je.. padahal je tuh. hehe.. memang rasa tak saba nak balik. dekat sana dah lah sejuk..kulit aku kering.. gatal-gatal lak tuh..tergaru-garu aku..haha.. tapi seronok jugak dapat tengok budaya kat sana.. 

ini ada lagi beberapa gambar untuk tatapan anda semua









8 comments:

mocha~ said...

wah..best2!!

tyra said...

bestnya jln overseas :D

diana kamal said...

haha..mmg beshh:D

umiradaud said...

haha aku takleh laa bace part ko tergaru-garu tu.tak reti nak imagine cmne.haha...kesian ko...mst berhingus je kn ko pagi2..acchum! ape ko beli untuk aku yana?hahahha

diana kamal said...

haha..ko taw je aku b'hingus pagi2..
aku x bli pe tok ko.. ngat nk bg sydney tuh kat ko. hahaha

Anis Zafeerah said...

yeye nak gambar mat saleh hensem

diana kamal said...

kecik: x de nye aku nk bg ko..bek aku smpan tok aku je. hahaa

umiradaud said...

yana kedekk..gmba pon tanak kasi..boo hahaa